Är du nyfiken på hur det är att gå på Höga Kusten teoretiska gymnasium? Ett av de bästa sätten att ta reda på det är skugga en elev på skolan under en dag.

Du får följa med på lektionerna, träffa lärarna och eleverna, se lokalerna samt äta lunch med din klass. Vid din sida har du en ambassadör, en elev som går det program som du är intresserad av. Om du redan känner någon på vår skolan får du gärna hänga med henne eller honom. Om du inte känner en elev i just den klassen så tar en av våra duktiga elevambassadörer ta hand om dig.

Vi tar emot elever för skuggning kontinuerligt på alla våra program. Kontakta din SYV eller rektor Peter Hållander så hjälper han dig vidare: peter.hallander@hkt.se

Eller varför inte komma på VIP-visning och titta på lokalerna, träffa elever, se klassrum, labbsal, uppehållsrum, bibliotek, lunchrestuarangen, hälsa på rektor och lite annan info om skolan.